REGULAMIN
Regulamin Serwisu Internetowego – Wypożyczalnia skrzyń transportowych online https://polskieskrzynietransportowe.pl obowiązujący od dnia 21.12.2018
1. INFORMACJE OGÓLNE
- Regulamin Serwisu Internetowego, zwany dalej Regulaminem określa zasady korzystania z Serwisu Internetowego, składania zamówienia na Produkty dostępne w Serwisie Internetowym, dostarczania zamówionych Produktów Wynajmującemu, uiszczaniu przez Najemcę opłat za składanie zamówień, uprawnienia Najemcy do odstąpienia od Umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
- Wynajmujący zapewnia Najemcy korzystającemu z Serwisu Internetowego poprawność jego działania w następujących przeglądarkach: Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej lub Chrome w wersji 32 lub nowszej, na ekranach o rozdzielczości poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie Serwisu Internetowego, dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności Serwisu Internetowego należy je wszystkie wyłączyć.
- Wszystkie ceny podawane przez Wynajmującego wyrażone są w polskiej walucie i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny Produktów nie zawierają kosztu dostawy, który określony jest indywidualnie przy każdym zamówieniu zależnie od ilości i gabarytów Produktów.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów znajdujących się w ofercie Serwisu Internetowego, wprowadzenia nowych Produktów do oferty Serwisu Internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronie Serwisu Internetowego, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie z niniejszym Regulaminem lub regulaminem danej promocji. Wprowadzone zmiany nie mogą wpływać na skuteczność oraz sposób wykonywania złożonych wcześniej zamówień.
- Najemca jest zobowiązany do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
2. DEFINICJE
Następującym wyrażeniom użytym w tekście Regulaminu zostały przypisane następujące znaczenia:
1. Adres reklamacyjny:
Polskie Skrzynie Transportowe J.Jagiełło Sp.k.
Kuczki Kolonia 11A, 26-634 Gózd
tel. +48 720-349–349.
2. Cennik dostaw – zestawienie dostępnych rodzajów dostawy i kosztów w Koszyku.
3. Dostawa Produktu – Umowa zlecenia usług transportowych wraz z określeniem przewoźnika i kosztu.
4. Dowód zakupu – rozumie się przez to fakturę, paragon, rachunek wstawione zgodnie z Ustawą o podatku dochodowym od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami, potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta.
5. Karta Produktu – pojedyncza podstrona Serwisu Internetowego zawierająca informacje o pojedynczym Produkcie.
6. Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Wynajmującego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
7. Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Wynajmującego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
8. Koszyk – lista Produktów sporządzona z oferowanych w Serwisie Internetowym Produktów na podstawie wyborów Najemcy.
9. Najemca – zarówno Konsument, jak i Klient.
10. Miejsce wydania rzeczy – adres pocztowy wskazany w Zamówieniu przez Najemcę;
11. Moment wydania rzeczy – moment, w którym Najemca lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie rzecz w posiadanie.
12. Płatność – metoda dokonania przez Najemcę zapłaty za przedmiot Umowy i dostawę.
13. Produkt – towar oferowany do sprzedaży przez Wynajmującego w Serwisie Internetowym. Zdjęcia Produktów mają charakter poglądowy. Kolory Produktów mogą różnić się od tych w rzeczywistości. Większość Produktów, posiada ślady użytkowania, przy czym zachowują one swoje właściwe cechy użytkowe.
14. Przedmiot Umowy – zamówione przez Najemcę Produkty wraz z usługą dostawy.
15. Serwis Internetowy – dostępny pod adresem https://polskieskrzynietransportowe.pl za pośrednictwem którego Najemca może złożyć Zamówienie.
16. Wynajmujący:
Polskie Skrzynie Transportowe J.Jagiełło Sp.k.
Kuczki Kolonia 11A, 26-634 Gózd, POLSKA
tel. +48 720-349–349.
NIP: 7962988159, REGON: 382119624
Firma zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS 0000764093, NIP 7962988159 nadany w celach rozliczeń podatku VAT.
17. Termin realizacji – podana na Karcie Produktu liczba godzin lub dni roboczych na realizację Zamówienia.
18. Umowa – Umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i Umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku w przypadku Najemców.
19. Wada – zarówno wada fizyczna jak i prawna Produktu.
20. Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z Umową, a w szczególności:
- Nie ma ona właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w Umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
- Nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Wynajmującego przy zawarciu Umowy, a Wynajmujący nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
- Została Konsumentowi wydana w stanie niezupełnym;
- W razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Wynajmującego lub osobę trzecią, za którą Wynajmujący ponosi odpowiedzialność, albo przez Konsumenta, który postąpił według instrukcji otrzymanej od Wynajmującego.
- Nie ma ona właściwości, o której zapewniał producent lub jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent, chyba że Wynajmujący zapewnień tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy, albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem Umowy.
21. Wada prawna – sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
22. Zamówienie – oświadczenie woli Najemcy złożone za pośrednictwem Serwisu Internetowego określające jednoznacznie: rodzaj i ilość Produktów; termin wynajmu, rodzaj dostawy; rodzaj i wysokość płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Najęmey a zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy pomiędzy Najemcą a Wynajmującym.
3. ZAWARCIE UMOWY I REALIZACJA
1. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
2. Złożenie zamówienia nie wymaga założenia konta.
3. W celu złożenia Zamówienia Najemca dokonuje następujących czynności:
- Wybór terminu wynajmu,
- Dodanie do koszyka Produktu;
- Wybór ewentualnych Dodatkowych opcji,
- Wskazanie adresu e-mail;
- Wybór rodzaju dostawy i płatności;
- Zaakceptowanie Regulaminu,
- Wybór miejsca doręczenia rzeczy;
- Wskazanie podstawowych danych w tym danych osobowych umożliwiających kontakt i wysyłkę;
- Złożenie w Sklepie Zamówienia poprzez użycie przycisku „Wynajmuje i płacę” lub „Przejdź do kasy”.
4. Najemca nie może złożyć Zamówienia telefonicznego.
5. Poprzez złożenie Zamówienia Najemca składa Wynajmującemu ofertę zawarcia Umowy wg niniejszego Regulaminu.
6. Po złożeniu Zamówienia do Najemcy zostanie przesłany automatycznie e-mail stanowiący potwierdzenie jego przyjęcia.
7. Wysłanie Przedmiotu Umowy następuje w terminie określonym na Karcie produktu – zazwyczaj do 2 dni, a dla Zamówień złożonych z wielu produktów w najdłuższym terminie z określonych na Kartach produktów. W przypadku braku dostępności danego Produktu Wynajmujący skontaktuje się drogą mailową bądź telefoniczną, aby poinformować Najemcę o przewidywanym terminie realizacji Zamówienia.
8. Najemca zostanie poinformowany na wskazany adres email o zrealizowaniu Zamówienia oraz o numerze przesyłki. Najemcy, którzy w kontakcie telefonicznym wpiszą numer swojego telefonu komórkowego, tuż po spakowaniu przesyłki otrzymają sms potwierdzający przygotowanie paczki do wysłania.
9. Jeżeli Najemca korzysta z adresów e-mail w domenie tlen.pl, o2.pl, go2.pl, wiadomości e-mail, które Wynajmujący wysyła do Najemcy, mogą w ogóle nie docierać. W przypadku braku wiadomości dotyczącej realizacji Zamówienia, czy też odpowiedzi na zadane mailowo pytanie – Wynajmujący prosi o kontakt telefoniczny lub wysłanie zapytania z innego adresu e-mail.
10. Zakupiony Przedmiot Umowy jest wraz z dowodem zakupu wysłany wybranym przez Najemcę rodzajem dostawy do wskazanego przez Najemcę w Zamówieniu miejsca wydania rzeczy.
11. Wynajmujący dostarcza Produkty objęte Zamówieniem za pośrednictwem zewnętrznej firmy kurierskiej DPD realizującej dostawę na zlecenie Wynajmującego. Wynajmujący dopuszcza możliwość odbioru osobistego Produktów w siedzibie firmy.
12. Szczegółowe warunki dostawy przez firmę kurierską jak i odbioru osobistego wskazane zostały tutaj.
13. Wynajmujący zobowiązany jest dostarczyć Najemcy Produkty bez wad umożliwiających właściwe ich stosowanie. Z racji ciągłego wynajmu skrzyń transportowych przez Wynajmującego, każda znich nosi ślady normalnego użytkowania, które nie mają wpływu na ich użytkowanie.
4. PŁATNOŚCI
Podmiotami świadczącym obsługę bezpiecznych płatności online są firmy:
- PayU S.A. – https://www.payu.pl
Najemca dokonuje płatności za złożone Zamówienie poprzez wybór jednej z dostępnych form płatności:
- tradycyjny przelew bankowy na podstawie faktury VAT proforma;
- internetowy przelew bankowy;
- płatność internetowa kartą płatniczą;
- Blik.
Realizacja Zamówienia płatnego z formą płatności „przelew bankowy” oraz „Płatność kartą” po zawarciu Umowy i zaksięgowaniu wpłaty Najemcy na koncie Wynajmującego.
4. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsumentowi przysługuje na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od Umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa bądź zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Termin odstąpienia od Umowy zawartej na odległość bądź poza lokalem przedsiębiorstwa wynosi 90 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Konsument musi poinformować Wynajmującego o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Wynajmujący niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu Umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą.
- Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Wynajmującemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem Umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko na adres Wynajmującego:
Polskie Skrzynie Transportowe J.Jagiełło Sp.k.,
Kuczki Kolonia 11A, 26-634 Gózd
tel. 720-349–349.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej Przedmiotem Umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Wynajmujący niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Wynajmującego, Wynajmujący nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Wynajmujący dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli Wynajmujący nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta Wynajmujący może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsumentowi zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić (przykładowo: nożyki, kłódki, folie), jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Przy zakupie produktów z usługą grawerowania nie można skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy.
5. USZKODZENIE, WYPADEK, KRADZIEŻ – PROCEDURA POSTĘPOWANIA.
W razie uszkodzenia, wypadku, kradzieży skrzyń, uszkodzenia skrzyń w wyniku włamania lub innego czynu zabronionego Najemca zobowiązany jest do niezwłocznego zgłoszenia tego faktu Wynajmującemu poprzez skontaktowanie się z Infolinią tel. 720-349–349 oraz postępowania według otrzymanych instrukcji, w tym przede wszystkim zgłoszenia szkody do ewentualnego spedytora, który skrzynie przewoził, a także do natychmiastowego wezwania Policji. Powiadomienie Wynajmującego o kradzieży skrzyń pozwoli Wynajmującemu na zlokalizowanie skrzyni/skrzyń. W wypadku niepowiadomienia Wynajmującego o zdarzeniach wymienionych w tym punkcie, Najemca jest zobowiązany do Naprawienia Szkody lub zwrotu pełnej kwoty wartości za skrzynie wg Cennika w punkcie 8 niniejszego regulaminu.
6. PRZEDŁUŻENIE UMOWY
W przypadku, gdy z różnych przyczyn Najemca chciałby przedłużyć Umowę z Wynajmującym, może to zrobić poprzez złożenie Zamówienia w Serwisie Internetowym. Jeśli tego nie dokona, Wynajmujący naliczy Najemcy dodatkowe koszty obowiązujące na Karcie danego Produktu, za każdy dzień zwłoki wysyłając odpowiednią fakturę VAT.
7. BEZPRAWNE PRZYWŁASZCZENIE PRODUKTU
W razie bezprawnego przywłaszczenia Produktu i niezgłoszenia faktu kradzieży według procedury postępowania z punktu 5 niniejszego Regulaminu, Najemca ponosi koszty wg Cennika z punktu 8 niniejszego Regulaminu na podstawie przesłanej przez Wynajmującego faktury VAT.
8. CENNIK (CENY BRUTTO)
- Mechaniczne uszkodzenie Produktu – 300 PLN.
- Zagubienie części Produktu – 190 PLN.
- Zagubienie lub zniszczenie modułu GPS lub IoT – 600 PLN.
- Bezprawne przywłaszczenie Produktu – 32000 PLN.
- Zagubienie Produktu (skrzyni) – 1900 PLN.
- Zagubienie Produktu (pojemnika PST) – 380 PLN.
9. RĘKOJMIA. REKLAMACJE.
- Wynajmujący na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad fizycznych (rękojmia).
- Wynajmujący ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego za wady (rękojmia). Najemca jest uprawniony do dochodzenia prawa do wady w ciągu 5 lat od otrzymania towaru w przypadku towarów kosmetycznych, dla pozostałych towarów w ciągu 2 lat od ich otrzymania.
- W przypadku Umowy z Konsumentem jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
- Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może:
- Złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
- Złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy;
chyba, że Wynajmujący niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Wynajmującego albo Wynajmujący nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
- Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Wynajmującego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Wynajmującego, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
- Konsument nie może odstąpić do Umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również:
- Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
- Żądać usunięcia wady.
- Wynajmujący jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Wynajmujący może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Najemcę jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową wymagałoby nadmiernych kosztów
- Konsument który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Wynajmującego dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny zgodnie z procedurą reklamacyjną dostępną pod adresem: https://www.iperfumy.pl/reklamacje/, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz Wynajmującemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Wynajmującego Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Wynajmującego.
- Koszt wymiany lub naprawy Produktu ponosi Wynajmujący.
- Wynajmujący obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od Umowy.
- Wynajmujący w terminie czternastu dni ustosunkuje się do:
- Oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny;
- Oświadczenia o odstąpieniu od Umowy;
- Żądania wymiany rzeczy na wolną od wad;
- Żądania usunięcia wad rzeczy.
W przeciwnym razie uważa się, że uznał za uzasadnione złożone oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
- Wynajmujący odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
- Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
- W przypadku, kiedy określony przez Wynajmującego lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Wynajmujący odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
- W terminach określonych w § 5 pkt. 14 – 16 Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
- W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących Konsumentowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio stosuje się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji.
10. POLITYKA PRYWATNOŚCI ORAZ OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Konsumentów Serwisu Internetowego jest Wynajmujący.
- Wynajmujący zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku. Najemca podając przy składaniu zamówienia swoje dane osobowe Wynajmującemu wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Wynajmującego w celu realizacji złożonego zamówienia. Najemca ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych.
- Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności, która znajduje się tutaj.
11. FAKTURA ELEKTRONICZNA
Dokument dotyczący transakcji zostaje wystawiony kontrahentowi w formie faktury elektronicznej. Może ona zostać pobrana w dowolnym momencie poprzez kliknięcie w link przesłany w mailu informującym o wysyłce paczki. Faktura elektroniczna może być pobrana z konta użytkownika lub przesłana po uprzedniej prośbie mailowej na adres email.
Zgodnie z ustawą o rejestracji sprzedaży, Wynajmujący jest zobowiązany do wystawienia faktury Najemcy. Jest on również zobowiązany do zarejestrowania przychodów otrzymanych online; W przypadku awarii technicznej, najpóżniej do 48 godzin.
12. KONTAKT
Reklamacje, oświadczenia o odstąpieniu od Umowy oraz wszelkie inne oświadczenia, pytania, uwagi bądź wątpliwości należy kierować:
- na adres e-mail: wynajem@polskieskrzynietransportowe.pl
- telefonicznie na numer: 720-349–349.
13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Aktualna wersja Regulaminu dostępna jest dla Najemcy w zakładce Regulamin. Podczas realizacji Zamówienia oraz w okresie opieki posprzedażowej Najemcy obowiązuje Regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu Zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji, kiedy Najemca uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Wynajmujacego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednio obowiązujące przepisy prawne.
- Kwestie sporne, za zgodą Najemcy będą rozwiązywane w drodze postępowania mediacyjnego lub sądu polubownego. W przypadku braku porozumienia sprawę rozstrzygnie sąd właściwy miejscowo i rzeczowo według przepisów kodeksu postępowania cywilnego (sąd właściwy ze względu na miejsce zamieszkania/siedzibę Najemcy).
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Wynajmującym. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
6. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Wynajmującym, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email
porady@dlakonsumentow.pl.
7. W przypadku rzeczywistego sporu konsument może zwrócić się do organu ADR, który znajduje się pod adresem: http://www.cik.uke.gov.pl/. Sprawa może być rozwiązana drogą iniernetową on-line.